Po wielu latach pracy, testów i zbierania doświadczeń filmowców i techników Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej ogłosiła oficjalne zakończenie prac nad systemem ACES, czyli niezależnym od urządzenia systemem kodowania koloru.
Ideą stojącą za ACES jest utrzymanie spójności kolorystycznej filmów od momentu zarejestrowania materiału, przez proces montażu, efektów specjalnych, korekcji barwnej aż do wytworzenia finalnych masterów, archiwizacji czy też ewentualnego remasteringu w przyszłosci.
Akademia zaprezentowała oficjalny workflow oraz samą ideę pracy w nowym systemie podczas tegorocznego NAB w Las Vegas.
Fixafilm jest europejskim oraz polskim pionierem pracy w ACES – nasz pierwszy projekt fabularny w całości wykonany w tym systemie („Małe stłuczki”) został ukończony pod koniec 2013 roku. Od tamtej pory wykorzystaliśmy ACES w 5 projektach fabularnych („Kebab i Horoskop”, „Underdog”, „Refugee 532”, „Yarden”, „The Purple Onion”) oraz wielu reklamach i etiudach.
Przeprowadzaliśmy również indywidualne warsztaty z workflow ACES podczas festiwalu Camerimage 2013.
Więcej na ten temat: Academy Launches ACES Color Management System