oferta
Usługi
Na planie zdjęciowym:
Testy kamerowe
Uczestniczymy w testach kamerowych i pomagamy w doborze adekwatnego sprzętu – obiektywów i kamery. Rezultatem testów kamerowych jest opracowanie LUT-ów, które wykorzystywane są na dalszych etapach produkcji i postprodukcji.
DIT / data wrangling
Oferujemy pełen serwis usług wchodzący w zakres pracy data wranglera i DIT – od ustawienia parametrów kamery cyfrowej, poprzez zgrywanie i duplikowanie materiałów, aż po kolorystyczne wyrównanie ujęć przed przekodowaniem i przygotowanie projektu montażowego wraz z synchronizacją dźwięku.
Dailies
Platforma Fixa Dailies zapewnia łatwy dostęp do materiałów z planu do przeglądania w rozdzielczości HD z dowolnego miejsca w zasięgu Internetu. Intuicyjny interfejs daje twórcom i ekipie dostęp do specjalistycznych funkcjonalności. Nasze wyposażenie pozwala przetwarzać materiały z każdego typu kamery.
VFX supervising
Doradzamy w zakresie planowania ujęć wymagających efektów specjalnych i potrafimy wskazać najlepszą drogę do realizacji wizji reżyserskiej przy jednoczesnej optymalizacji budżetu produkcji. Oferujemy także nadzór techniczny i artystyczny na planie podczas realizacji ujęć z efektami specjalnymi.
Postprodukcja:
Montaż
Dysponujemy montażowniami wyposażonymi w oprogramowanie Avid Media Composer, Final Cut Pro 7/X, Adobe Premiere oraz system EditShare. Wydajna stacja robocza, z podglądem na 47″ skalibrowanym telewizorze, pozwala na szybką i wydajną pracę zarówno z twórcami, jak i klientem.
Korekcja barwna
Używamy pakietów Digital Vision Nucoda i Davinci Resolve wraz z panelami. Dysponujemy referencyjnymi monitorami 42” Dolby PRM-4200, 31,1” EIZO Prominence CG3145 oraz poglądowo 65” Panasonic EZ1000. Jesteśmy europejskimi prekursorami prowadzenia korekcji oraz całego procesu postprodukcji w ACES/4K i HDR.
DI
Bazujący na nowoczesnych technologiach i przemyślany workflow Digital intermediate to klucz do efektywnej postprodukcji. Nasz dział DI kontroluje przepływ plików pomiędzy kolejnymi etapami postprodukcji – od montażu, przez korekcję barwną, efekty specjalne, dźwięk, audiodeskrypcję, listy dialogowe, aż po przygotowanie oprawy graficznej.
Efekty specjalne
Nasz dział VFX wykorzystuje swoje umiejętności i doświadczenie, by zaproponować kreatywne i adekwatne rozwiązania. Tworzymy efekty wizualne przy użyciu takiego oprogramowania jak Nuke, After Effects, Houdini, Blender i Embergen. Oferujemy usługi w zakresie compositingu (2D, 3D), match move, czyszczenia i rotoskopii.
Finishing i mastering
Posiadane zaplecze technologiczne umożliwia nam pracę w dowolnej przestrzeni barwnej (ACES, Rec.709, P3) i dowolnym formacie (HD, 2K, 4K, 6K, 8K), co pozwala płynnie przeprowadzić proces finalnej integracji wszystkich elementów produkcji audiowizualnej. Wykonujemy wszelkie rodzaje masterów: pakiety DCP, pakiety IMF, cyfrowe kopie wzorcowe, kasety HDCAM i DigiBeta, authoring płyt oraz kontenery multimedialne.
Usługi zdalne
Najchętniej gościmy twórców w naszym studiu, ale rozumiemy, że praca w trybie zdalnym bywa optymalnym rozwiązaniem. Mamy sprawdzone metody na komfortową pracę bez opóźnień, opartą na symultanicznym widoku ekranów, bez konieczności przesyłania plików. Wsparcie naszego zespołu technicznego pozwala swobodnie skupić się na kreatywnej stronie procesu.
Kontrola jakości (QC)
Oferujemy kontrolę jakości, której celem jest zagwarantowanie spełnienia wymogów jakościowych i określonych standardów przetwarzania obrazu podczas postprodukcji.
Archiwizacja
Oferujemy usługę archiwizacji opartej o bibliotekę taśmową na kasetach LTO, pozwalającą na wieloletnie przechowywanie danych – zarówno backupów materiałów z planu, jak i ostatecznych lub pośrednich kopii filmu. Oferujemy również naświetlanie materiału bezpośrednio na negatyw i kopię pozytywową z wykorzystaniem nagrywarek Cinevator oraz Arrilaser.
Rekonstrukcja:
Skanowanie i czyszczenie
Dysponujemy Lasergraphics Director 4K oraz ARRIscan 6K skanującymi w rozdzielczościach 2K, 4K oraz 6K. Urządzenia te oferują skanowanie w HDR (z podwójną lub potrójną ekspozycją), DICE, oraz optyczną stabilizacją. Czyszczenie ultradźwiękowe taśmy filmowej odbywa się w czyszczarce Lipsner-Smith CF-3000 Mark VI przy użyciu tetrachloroetenu. Transfer magnetycznych oraz optycznych taśm dźwiękowych wykonujemy przy użyciu magnetofonu Sondor.
Digitalizacja
Świadczymy usługi w zakresie digitalizacji materiałów oraz skanowania poklatkowego do rozdzielczości 5K. Digitalizujemy taśmy 8mm, 9.5mm, 16mm i 35mm oraz z formatów: Hi-8, Video 8, Digital 8, U-matic, VHS, S-VHS, VHS-C, S-VHS-C, DV, DVCAM, miniDV, HDV, Betamax, Betacam SP, SX, MPEG, IMAX, DIGI. BETACAM, HDCAM, HDCAM SR, DAT, DCC, Video 2000.
Video
Nasze doświadczenie obejmuje rekonstrukcję analogowych i cyfrowych formatów video, począwszy od reel-to-reel, VHS, Beta, aż do bardziej współczesnych formatów. Doskonale radzimy sobie z zagadnieniami takimi jak: rozwarstwienie chromy i lumy, usuwanie przeplotu, artefakty cyfrowe, utrata synchronu, odtwarzanie koloru, stabilizacja, odszumianie i powiększanie do rozdzielczości HD.
Konserwacja taśm
Świadczymy usługi z zakresu diagnozy stanu taśm i przyczyn zniszczeń oraz czyszczenia ultradźwiękowego i naprawy sklejek oraz wszelkich uszkodzeń.
Stabilizacja
Materiały archiwalne bardzo często wymagają specjalistycznej stabilizacji – z powodu drgań i zagięć taśmy, w szczególności w okolicach sklejek. Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie, stabilizując manualnie elementy obrazu. W zależności od oczekiwanego efektu możemy uzyskać obraz pozbawiony wszelkich drgań lub przeprowadzić symulację oryginalnych, ręcznie wykonywanych sklejek.
Rysy i plamki
Częstymi uszkodzeniami obrazu są cząsteczki pyłu, kurzu oraz włosy przyklejone do powierzchni taśmy, nałożone na siebie kolejne generacje błędów oraz rysy, które powstają w wyniku przesuwu taśmy w trakcie kopiowania. Usuwamy wszystkie te zniszczenia, zaczynając od automatów, a kończąc na poklatkowym, manualnym czyszczeniu. Staranny proces pozwala na ograniczenie do minimum artefaktów i otrzymanie materiału możliwie bliskiego ideałowi.
Migotanie
Taśma filmowa z upływem czasu ulega degradacji, zwłaszcza jeżeli nie była wywołana w optymalnych warunkach przy użyciu chemikaliów dobrej jakości. Wypracowaliśmy kilka metod usuwania tego uszkodzenia. Zależą one od stopnia zaawansowania degradacji lumy i/lub chromy, a także od tego czy zajmujemy się materiałem barwnym czy czarno-białym. Efektem końcowym jest stabilny pod względem kolorów i jasności obraz.
Grain management
Jesteśmy ekspertami w zakresie zarządzania ziarnem i pracy przy jego rekonstrukcji. Używamy oprogramowania Cinnafilm Dark Energy oraz Algosoft Viva Pro do redukcji ziarna bądź szumu; do odtwarzania wykorzystujemy mieszankę organicznego, zeskanowanego ziarna filmowego oraz ziarna wygenerowanego, dopasowanego do oryginalnego nośnika i jego generacji.